Visit HelsingørSmilingDanmark

Restauranter og spisesteder Helsingør

Helsingør spisesteder

Gå på opdagelse i Helsingørs kulinariske verden og lad dig forføre af alle de små, charmerende restauranter cafeer og spisesteder.

Helsingør City
Print kort

I Helsingør er der restauranter og spisesteder For enhver smag.  Det er ikke kun hjernen, hjertet og fødderne, der er med på en oplevelse rundt i Helsingør - smagsløgene skal da også have en tur!

De bedste og de hyggeligste restauranter finder du i indre by omkring gågaderne Stengade, Bjerggade, Stjernegade, Sct Olaigade og på Axeltorv.

Julens åbningstider 2018:

Søndag d. 2. december, Julemandens ankomst, åben kl. 11-15
Søndag d. 9 & 16. december, åben kl. 11-15
Sidste uge op til jul (17-22. december), åben alle dage til kl. 19:00
Søndag d. 23. december, åben til kl.18:00
Nytårsdag d. 31.12, åben fra kl. 10 til kl.14

Se mange flere restauranter og spisesteder i Helsingør

Helsingør med de mange originale specialbutikker,  de hyggelige cafeer, restauranter og spisesteder der ligger i smukke omgivelser og fine gårdmiljøer.

Om Dansk madkultur, læs The Nordic cuisine og Do Not miss "a taste Of Denmark" that you can experience authentic at a local restaurant In the Hamlet town Of Elsinore

Cafe Olai Helsingør

Restaurant Café Olai

Restaurant Café Olai er en af de ældste restauranter i byen og har et velplejet renumé der rækker langt ud over landets grænser.

Restauranten åbnede dørene første gang d. 10. Dec. 1987, og er i dag en institution i byen.

Café Olai afspejler det gamle Helsingør i såvel atmusfære som indretning, og selv priserne er som For 1/4 århundrede siden.

Restaurant Olai er et af de bedste spisesteder i Helsingør og omtales jævnligt i magasinerne Travel News og Globetrotter, som en del af Helsingørs kultur

visit helsingør

Anbefales af:

Restaurant Olai holder på traditionerne, den Danske madkultur og restauranten har et bredt og velassorteret menukort.

Kolde frokostanretninger og/eller det ypperligste smørrebrød er en specialitet du kan forvente af den hæderskronene restaurant.

Restaurant Olai har ikke hvide duge på bordene og en tjener til hvert bord, til gengæld er der søde og smilende piger der betjener dig ved buffeten, og vil gøre alt For at gøre dit besøg til en oplevelse du ønsker at gentage.

Du kan altid få oplyst saldo på dit gavekort hos Café Olai.

Åben alle dage: 10:00 - 22:00 Køkken lukker 1 time før.

Du finder Café Olaiwww.cafeolai.dk
Sct Olaigade 19 Helsingør

Bordbestilling Tlf: 49 20 16 07
eller online Café Olai Bordbestilling.

Cafe Kaiser Helsingør

Café Kaiser er en hyggelig cafe placeret i hjertet af Helsingør.

Vi er stolte og står inde For den mad, vi serverer For vores gæster.

Er du i tvivl om hvilken ret du skal vælge? Eller har du en allergi, som du er i tvivl om, indgår i den ret, du kunne tænke dig. SÅ kan du trygt, spørge om hjælp. Vi skal nok guide dig i den rigtige retning

Café Kaiser slog dørene op For første gang den 10. juni 2014.

Lige fra første dag har vores målsætning været at skabe en hyggelig og god stemning For vores gæster.

Vi bestræber os på at forkæle vores gæster med god mad og lunefulde betjening.

Hos Café Kaiser byder vi alle velkommen med et smil med håbet om at du vil føle dig hjemme.
Vi glæder os til at se jer.

I hverdagene tilbyder vi en lækker brunch tallerken, lørdag og søndag har vi en stor brunch buffet med drikkevarer inkl. fx juice, smoothie, kaffe, te eller cava.

Åbningstider:
Søndag - torsdag kl. 10:00 til 22:00 Fredag - lørdag kl. 10:00 til 23:00 (køkkenet er åbent kl. 10:00 - 21:00)

Kontakt: Café Kaiser/

ribhouse Helsingør

Restaurant Rib House
Rib House er et steakhouse og en familie inspireret restaurant.

Vi har specialiceret os i spareribs og steaks på grill, af den bedste kvalitet.

Hos restaurant Rib House kan du 'næsten' få det som du vil ha' det...

Vi er eksperter i at håndtere gæster på bedste vis og hurtigt skabe den stemning, der passer til netop din fest og dine ønsker.

Tag en snak med os, næste gang du skal holde noget 'rundt' eller bare fylder år, hvis du skal arrangerer årets klassefest for gamle elever, hvis housewarningen ikke skal holdes i dit nye hjem eller ... - så er vi klar til at skabe rammerne om en stemningsfyldt dag.
Ring til din lokale Rib House og hør mere om mulighederne for din fest.

RÅVARER
Rib House bruger kun kød fra den øverste hylde – kød af første klasse. Vi får leveret fersk kød som vi selv udskære i huset, direkte fra vores fantastiske slagtermester. Vi holder hele tiden nøje øje med kvalitetsniveauet og må blank erkende at efter mange års samarbejde er vi aldrig blevet skuffet over niveauet – simpelthen top-klasse.

Åbningstid : Man-Tors & Søn 11:00-22:00 Fre-Lør: 11:00-23:00
Kontakt: ribhouse.dk/

Find flere restauranter og spisesteder i Helsingør

Café Chaplin Helsingør

Restaurant Chaplins hyggelige café på Axeltorv i Helsingør tilbyder Byens bedste Brunch.

Café Chaplin er en socialøkonomisk virksomhed – et privat bo-, beskæftigelses- og uddannelsestilbud For mennesker med særlige behov.

Chaplin blev etableret i 2003 og driver bl.a. Café Chaplin, en levende og travl café centralt placeret i Helsingørs bymidte med gårdhave, udsigt over torvet og udendørs servering om sommeren.

Det er medarbejdere med særlige behov, der er i front i Café Chaplins daglige drift. Her varetager de hver deres arbejds- og ansvarsområder, parallelt med at et professionelt pædagogisk personale vejleder og støtter den enkelte medarbejder.

NAVNET CHAPLIN
Vagabonden i Charlie Chaplins kendte film er helt sin helt egen. En skikkelse der på finurlig vis klarer sig gennem livets udfordringer, og som med sine fortællinger om livet har formået at sætte sig fast og 'flytte ind i' de fleste menneskers bevidsthed. Chaplin-figuren sætter samfundets normer til skue ved at gå på kanten af dem. Han beriger han os, sine tilskuere, ved sin enkle livsstil og sit rørende væsen.

åbningstider
Hverdage (Mandag – Fredag)
Brunch Buffet – kl. 1000 – 1300
Kaffe og kage – kl. 1300 – 1500