søg her:
XpDetail Online

Udvikling Helsingør - Debat, forslag og spørgsmål

Har du spørgsmål til os ris eller ros?, så stil dem her, vi besvarer alle spørgsmål.

smilingdanmark

Tonny Parnell: jeg er bange for Kommunen taber Titusindvis af arbejdspladser allerede de kommende måneder? ?

Som jeg tidligere har nævnt regner jeg med at Detailhandlen i indre by, allerede i August er reduceret med mere end 50%, - Ca. halvdelen vil ikke overleve og en stor del af resten vil overveje om det herefter er en god ide at drive virksomhed i Helsingør Kommune?

smilingdanmark

Helsingør detailhandel oplever "dødskampen" lige nu, IKKE kun p.ga. coronavirus/COVID-19, men primært fordi Virksomhederne overvejer om det overhovedet er realistisk at håbe på en opretning af en virksomhed i en så erhvervsfjentlig Kommune efter coronakrisen?, - ligesom der vil være så ringe et udvalg tilbage i indre by at det er overvejende sandsynligt at Grænsekandlen. efter COVID-19 pandemien vil rykke til Hørsholm - Lyngby og Hillerød.

Indre by når hurtigt et punkt hvor den Ressourcestærke børnefamilie vælger Helsingør fra til fordel for en anden by der har bedre indkøbs og shoppingmuligheder, og investorerne til byggeprojekterne oplever at de ikke kan sælge en bolig i Helsingør, - investeringer i byen og byggeriet går i stå igen.


Udvikling
20-02-2020
Peter Skjold Mogensen

Store udfordringer for den fysiske butik  

Detailmarkedet er i en rivende udvikling. Forbrugerne stiller stadig større krav til butikkerne, samtidig med, at de i stigende grad vælger at handle på Internettet. En udvikling der sætter de fysiske butikker under pres.

For at overleve på detailmarkedet, er det vigtigt, at butikkerne sætter sig ind i de mekanismer, der grundlæggende påvirker detailhandlens udvikling. Det er derfor nødvendigt, at se nærmere på den rivende digitale udvikling og forbrugernes købsadfærd. 

Helsingør Svingelport udvikling
Helsingør indre by skal tilføres større udvalgsbutikker ved udvikling af Svingelport.

”Den digitale udvikling omhandler først og fremmest muligheden for, at forbrugeren kan søge informationer og foretage sine indkøb gennem internettet. En udvikling der kan siges, at være i diametral modsætning til den traditionelle fysiske butik. Forbrugernes adfærd peger samtidig i retningen af, at de efterspørger muligheden for at kunne foretage sine indkøb nemt og bekvemt – og gerne til lave priser. En forbrugeradfærd, der samtidig underbygger online handel, da online butikkerne gennem et lavere omkostningsniveau, ofte har mulighed for at tilbyde lavere priser end den fysiske butik. Spørgsmålet er, hvordan den fysiske butik skal reagere på denne udvikling,” forklarer Peter Skjold Mogensen, Lektor i detailhandel på CPH Business.

Han mener, at der formentlig vil være to mulige svar på dette spørgsmål. ”Det nemme vil være, at der på sigt ikke er et fundament for den fysiske butik – som dermed må se sig slået af digitalisering og forbrugernes ændrede adfærd. Den anden og mere realistiske mulighed er, at de fysiske butikker i højere grad skal følge med udviklingen og dermed indretter sig efter forholdene.”

Omnichannel

Helsingør Svingelport udvikling
Omnichannel globale detailhandelsløsninger

Hvis man tror den sidste løsning, betyder det, ifølge Peter Skjold Mogensen, at butikkerne skal være opmærksomme på hvad der differentierer den fysiske butik i forhold til online butikken – nemlig kundeoplevelsen. Med dette menes, at forbrugeren opnår en unik købsoplevelse gennem hele indkøbsprocessen – helt fra informationssøgning til køb af produktet. Der kan i den forbindelse tales om Customer journey. Det betyder at forbrugeren føres gennem hele indkøbsprocessen, hvor succeskriteriet er at forbrugeren ender med en fornemmelse af en optimal købsproces, der havde et individuelt hensyn. I forhold til Customer journey er det derfor nærliggende at inddrage Omnichannel.

”Omnichannel, handler om at kunne tilbyde kunden en købsproces på tværs af forskellige platforme, som både kan være online i form at webshops og sociale medier eller offline i form af fysiske butikker. Der kan f.eks. være tale om situationer, hvor kunden søger informationer og bestiller et produkt online for derefter at afhente i en fysisk butik. Eller at forbrugeren får præsenteret et produkt i den fysiske butik og efterfølgende får det sendt direkte til privatadressen,” siger Peter Skjold Mogensen.

Fokus på købsoplevelsen

Helsingør Svingelport udvikling
Den fysiske butik skal tilbyde unikke indkøbsoplevelser og være ét og fuld integreret med internettet

Ud over inddragelse af digitaliseringen, kan den fysiske butik tilbyde unikke købsoplevelser.
Dette kan bl.a. være gennem øget fokus på produktpræsentation og en personlig service, som ikke kan tilbydes i onlinebutikkerne.

Udfordringen er dog, at service og produktpræsentation ofte betyder højere omkostninger, hvilket kan påvirke butikkens prisniveau og dermed også konkurrenceevnen.
Den fysiske butik står derfor overfor store udfordringer i forhold til at fastholde sin eksistens og samtidig sikre butikkens drift fremadrettet.
En udfordring der ofte klares bedst af de større butikskæder, der gennem stordrift og effektivisering, er bedre gearet til vækst.

Helsingør Svingelport udvikling
Din forretning er total integreret med den iphone der går forbi

”Hvordan detailmarkedet kommer til at se ud i fremtiden, afhænger i høj grad af forbrugernes adfærd og butikkernes evne til at tilpasse sig markedet. Der er nok ingen tvivl om, at de fysiske butikker der kommer til at klare sig bedst, er dem som følger med udviklingen og implementerer digitaliseringen for at skabe unikke kundeoplevelser,” slutter Peter Skjold Mogensen.  Lektor i detailhandel på CPH Business

Se også:  Helsingør er et digitalt U-land  og detailhandlen er digitale analfabeter.

Når nogen går forbi din forretning har du via Google/geocatch mulighed for at sende reklame til lige den-de Mobiltelefoner der går forbi din forretning i dette øjeblik. en dygtig udvikler kan også segmentere det kundesegment der ejer mobilen og målrette den reklame du sender til alder - mand - kvinde adresse og forbrugsmønster - det den potientielle kunde har søgt på internettet de sidste 6 dage (er lige her i den fysiske forretning hun nu går forbi)

Baggrundsfoto er "lånt" af:
Hedegaard Ure Og Smykker
Stürupsplads 1, (1 sal Helsingør Bycenter)
DK - 3000 Helsingør


.
. Din kommentar Coments      Print ArtikelPrint      Skriv ArtikelSkriv

FAQ Udvikling SupportPage: 1
[1] 2 >
23-03-2020


Det er lidt for sent at udvise Erhvervsvenlighed
Det er MEGET sent du nu tænker på erhvervslivet.? - - Måske for sent. - jeg er bange for Helsingør Kommune taber Titusindvis af arbejdspladser allerede de kommende måneder....
Udvikling Det er lidt for sent at udvise Erhvervsvenlighed

16-03-2020


Hvad koster (coronavirus/COVID-19) en detailhandler i Helsingør
Hvad koster coronavirusen en gennemsnitlig detailhandler eller restaurant i Helsingør city?....
Udvikling Hvad koster (coronavirus/COVID-19) en detailhandler i Helsingør

10-03-2020


Helsingør erhvervsvenlighed 2019 fra Di
Hvorfor forholder du dig ikke til Di´s erhvervsundersøgelse ? -den er retvisende og den forholder vi andre os til. - - er du betrykket ved Helsingør erhvervsvenlighed,? - det bør borgmesteren nemlig være.....
Udvikling Helsingør erhvervsvenlighed 2019 fra Di

19-02-2020


Borgmesteren sælger Helsingør´s eneste mulighed for udvikling
Den Radikale Christian Holm Donatzky´s dræbende ide om uddannelsesinstitutioner i indre by dukker nu op igen. Donatzky udnytter Borgmesterens svage punkt og afpresser Borgmesteren ved mediekorruption.....
Udvikling Borgmesteren sælger Helsingør´s eneste mulighed for udvikling

31-01-2020


ÅBENHED OG DIGITALISERING MODVIRKER DIGITAL KORRUPTION
Vi har nu tre gange inden for et år, set kommunen og specielt det borgmæsterbærende parti og Borgmesteren selv ligger under for for den samme gruppe som nu står bag tidligere massive mediepres....
Udvikling ÅBENHED OG DIGITALISERING MODVIRKER DIGITAL KORRUPTION

27-12-2019


HELSINGØR ER ET IT MØRKELAND DER I DEN GRAD SKAL OPGRADERES.
Helsingør satser på kultur og turisme, men har KUN EN internet portal og det er kommunens officielle, som ikke burde være en reklamesøjle,(jeg skal skynde mig at sige at det er fint så længe vi ikke har andre) men der bør være andre der er stærkere på det område. Turistkontoret er nedlagt og hedder ....
Udvikling HELSINGØR ER ET IT MØRKELAND DER I DEN GRAD SKAL OPGRADERES.

22-12-2019


Den blåfinnede tun tilbage i Øresund
Stimer af kæmpefisk har i stigende grad Skagen om styrbord. Den blåfinnede tun er efter årtiers fravær i stor stil vendt tilbage for at jage sildefisk og makreller i Øresund, til sportsfiskernes store glæde....
Udvikling Den blåfinnede tun tilbage i Øresund

07-12-2019


Er det menneskeskabte klimaforandringer eller er det bare hysteri
Er klimaforandringerne menneskeskabte eller er det bare en naturlig cyklus der har pågået i 4,5 Mia. år ?....
Udvikling Er det menneskeskabte klimaforandringer eller er det bare hysteri

26-10-2019


SORT - SORT - Alt for mange turister i København
Som forretningsdrivende i Helsingør, der oplever en TOTAL DØD by med under 10 mennesker og tomme gader der råber til hinanden i samme tidsrum, kan man kun forbande Københavnernes klagesang om for mange turister....
Udvikling SORT - SORT - Alt for mange turister i København

25-10-2019


Sct John´s Tropical Islands Resort
Den næste generation af flydende tropiske ferieresorts har formentlig deres egen SOL med....
Udvikling Sct John´s Tropical Islands Resort

21-10-2019


Skal Helsingør etablere ny krydstogtkaj
Bølgerne går højt i debatten om en eventuel krydstogtkaj? - Der er ingen tvivl om at en ny Krydstogtkaj i Helsingør, med tiden vil blive velbesøgt, Måske endda med ventende skibe på reden fordi vi ikke har mulighed for at bygge et kajanlæg der er stort nok til mere end to af de moderne krydstogtskib....
Udvikling Skal Helsingør etablere ny krydstogtkaj

11-09-2019


Helsingør Flis varmeværk skader klimaet mere end kulfyrede værker
Afbrænding af biomasse er langt fra så CO2-neutral, som Forsyning Helsingør bilder os ind, og det gælder i særdeleshed flis og træpiller.....
Udvikling Helsingør Flis varmeværk skader klimaet mere end kulfyrede værker

30-08-2019


Ny teknologi kan hjælpe indre by
Kan anvendelse af teknologier i byrummet og fysiske butikker tiltrække flere kunder til Helsingør?....
Udvikling Ny teknologi kan hjælpe indre by

17-08-2019


Helsingør og Helårsturisme
Helsingør skal satse mere på udvikling af helårsturisme....
Udvikling Helsingør og Helårsturisme

07-08-2019


Hvorfor kan Helsingør ikke tiltrække "Long Term turister"
Er detailhandlen og Helsingør indre by bare ikke udviklet / moderniceret siden H. C. Andersen forlod Helsingør i 1829 ?....
Udvikling Hvorfor kan Helsingør ikke tiltrække "Long Term turister"