søg her:
XpDetail Online

Udvikling Helsingør - Debat, forslag og spørgsmål

Har du spørgsmål til os ris eller ros?, så stil dem her, vi besvarer alle spørgsmål.

smilingdanmark

Tonny Parnell: jeg er bange for Kommunen taber Titusindvis af arbejdspladser allerede de kommende måneder? ?

Som jeg tidligere har nævnt regner jeg med at Detailhandlen i indre by, allerede i August er reduceret med mere end 50%, - Ca. halvdelen vil ikke overleve og en stor del af resten vil overveje om det herefter er en god ide at drive virksomhed i Helsingør Kommune?

smilingdanmark

Helsingør detailhandel oplever "dødskampen" lige nu, IKKE kun p.ga. coronavirus/COVID-19, men primært fordi Virksomhederne overvejer om det overhovedet er realistisk at håbe på en opretning af en virksomhed i en så erhvervsfjentlig Kommune efter coronakrisen?, - ligesom der vil være så ringe et udvalg tilbage i indre by at det er overvejende sandsynligt at Grænsekandlen. efter COVID-19 pandemien vil rykke til Hørsholm - Lyngby og Hillerød.

Indre by når hurtigt et punkt hvor den Ressourcestærke børnefamilie vælger Helsingør fra til fordel for en anden by der har bedre indkøbs og shoppingmuligheder, og investorerne til byggeprojekterne oplever at de ikke kan sælge en bolig i Helsingør, - investeringer i byen og byggeriet går i stå igen.


Udvikling
26-10-2019
Tonny Parnell

SORT - SORT - Alt for mange turister i København  

København Lørdag den 26. Okt. 2019 kl. 15:10

SORT - SORT og SORT af mennesker

- Det lyder fra lokalbeboere i byen; - ALT ALT for mange turister.
Jeg har de sidste par år, hørt det rigtig mange gange.

Helsingør udvikling
Alt for mange turister i København

Som forretningsdrivende i Helsingør, der oplever en TOTAL DØD by med under 10 mennesker og tomme gader der råber til hinanden i samme tidsrum, kan man kun forbande Københavnernes klagesang og tænke sit, - -i burde være glade, her i Helsingør dør forretningerne på stribe fordi der ikke er mennesker/kunder nok i byen. ?

I dag undrede det mig specielt, - en syg lørdag sidst i Oktober, ? - Klokken er midt eftermiddag og det er udenfor turist sæsonen?? - ALLE burde sove "powernap", se tegnefilm med børnene lørdag eftermiddag, holde siesta som syd på,? - Alligevel SORT - SORT og et helt uoverskueligt mylder af mennesker i alle gader og strøg - kø foran cafeer og i restauranter.

Hvad gør Helsingør forkert? - Vi har masser at byde på.? alligevel gider hverken turister, og slet ikke lokalbefolkningen Helsingør.? - Kommunen smider harlekins millioner efter Kultur,? Alligevel gider INGEN Helsingør der bare ligger som et provinshul.

H.C. Andersens briller i glasmontre
H.C. Andersens briller i glasmontre

Hør her Borgmester - Politikere og byråd. HELSINGØR ER NU SÅ NEDSLIDT AT INGEN GIDER OS. Forretninger lukker på stribe fordi der i Helsingør's Lokalplan ikke gives mulighed for fortætning, udvidelse, Fornyelse og tilpasning til moderne tider med nethandel. HELSINGØR HAR VÆRET helt uden udvikling siden sundtolden belev ophævet i 1857, - - Det er muligt man på tinge mener at HELSINGØR SKAL VÆRE EN MUSEUMSBY MED KULTUR? - fint nok, men det er Helsingør jo heller ikke, ? Men blot en provinsflække i forfald ingen gider?

Helsingør "Vil satse på Kultur og turisme" ? ? - - - OK, fint nok, så lav Helsingør til en museumsby, det er ikke nok at poste Mio. i koncerter og events, Byen skal også fortælle den historie turisterne ønsker at høre, " Stop HC. Andersens briller i en glasmonter midt på Stengade" - Hans udtrådte sandaler i en anden glasmonter i en anden gade og fortæl den historie turisterne ønsker at høre, detailhandlen skal opgraderes med udvikling af Svingelport og byen skal også være lokalbefolkningens foretrukne shoppingområdeSvingelport skal udvikles som en del af indre by´s shopping-oplevelses-område.

Det lyder fra borgmesteren til detailhandlen.: "Det er ikke kommunens opgave at støtte en skrantende detailhandel" ? - NEJ det er det ikke. Men det er kommunens opgave at "skabe rammerne så detailhandlen selv kan udvikle sig", - - - INGEN detailhandel kan udvikle sig i en nedslidt by i forfald, som end ikke lokalbefolkningen gider.? - - - Helsingør er jo hverken en Museumsby eller en kulturby, men en nedslidt provinsflække der ikke har været udviklet eller vedligeholdt siden Sundtolden i 1857, - - et hul i Nordsjælland ingen gider længere.

Helsingør Svingelport udvikling
Helsingør indre by skal tilføres større udvalgsbutikker ved udvikling af Svingelport.

Når man så som forretningsmand oplever København i regnvejr en dødssyg lørdag eftermiddag sidst i Oktober, så er det cellerne begynder at snurre under kasketten, - Ja, ? men det er jo totalt ineffektivt det her, der er alt for mange mennesker i København, personalet farer forvildet rundt for at holde øje med forretningen og behage de mange mennesker der skal på toilettet, men jeg hører IKKE kasseapparatet klinge i takt med de mange kunder?? - - Der ER for mange mennesker og "forretningen Danmark"/det udbytte vi skulle have af de mange turister bliver ineffektivt", - for dårligt - og i visse tilfælde overruuler omkostningerne ved så mange mennesker på et sted, indtægterne. - Sagt på en anden måde: "Turistindustriens velsmurte maskine får forstoppelse og kan ikke fordøje indtægterne"

Jeg har talt med flere i København´s Havn der giver Birgitte Bergmann skylden for de mange krydstogtgæster: 

Jeg har læst Julian Hrasko Sonne´s artikel "Helsingørs fremtid er en Midtby", - super artikel 100% enig.

Jeg lyttede opmærksomt til Julian Hrasko Sonne´s PODCAST: med havnechef Jesper Schrøder. - Genialt! - - specielt den der med at omdanne Krydstogtskibenes kloakvand til biogas/bioeternol, og sælge det tilbage til krydstogtskibene som Grøn/driftsmiddel.

Genialt fordi ved anlæg af en krydstogtkaj skal der bruges enorme mængder fyldjord til opfyldning under kajanlæggene, men bygger vi to kæmpe tankanlæg til "spildevand" fra krydstogtskibene, så bliver omkostningerne til fyldjord billigere, Bygger vi så samtidig et parkeringshus der rækker ind til den nye undergrundsstation, bliver det endnu billigere, men som havnechef Jesper Schrøder udtaler,"jo længere tid vi venter, det dyrere bliver det.

Det lyder daglig fra København "Vi vil have turisterne ud af byen" - - "der er alt for mange turister i København" - - "København er ved at kvæles i Turister"

Helsingør Krydstogt kaj
Helsingør har et kæmpe potentiale ved byudvikling men ingen forstår det?   Stort Billede

NÅR JEG BLIVER FORVIRRET PLEJER JEG AT SÆTTE MIG I ET HJØRNE INDTIL DET GÅR OVER.
Det gjorde jeg så, - men her pirrede en tanke mig stadig.

PÅ DEN ENE SIDE HAR VI:  (Danmark har)
En skyldbetynget Birgitte Bergmann ?
En havneshef med store visioner. ?
En helt død by i Nordsjælland der er Nedslidt og totalt "out of date". ? - - men med masser af kultur, Kulturarv, Shakespeare, Hamlet og sundtoldens by med en "splendidt" historie at fortælle, - - (vi ved bare ikke hvordan)
Vi har en kommunalbestyrelse der blindt fokuserer på at Helsingør skal være en kultur og museumsby, men Kommunen ved bare ikke hvordan det skal komunikeres ud, og at detailhandlen og turisterhvervene så også er dem der skal bringe de mange kultur Mio. tilbage i Kommunekassen med + og ingen forstår at Detailhandel også er kultur. - Ingen gider besøge Helsingør så vi også kan få lidt økonomi ud af det og den lokale detailhandel har kommunen/Lokalplanen "stækket" for udvikling.
Nogen drømmer om en krydstogtkaj/industrikaj vi ikke lige kan finde ud af. men drømmen om krydstogtkaj synes mere at blive brugt som "løftestang" for at sløre endnu en fejlinvestering i et flisfyr der aldrig kommer til at køre og der ikke kan skaffes flis til uden en ny industrikaj.?

PÅ DEN ANDEN SIDE HAR VI:  (Danmark har)
København som er ved at kvæles i succes, - alt for mange mennesker på gader og strøg, -  København´s detailhandel, cafeer og restauranter får ikke nok i "kasseapparaterne" fordi der er for mange mennesker.
Udvikling af Københavns havn, logistikken og eksponering af det enorme havne areal har været en kæmpe succes, som Jesper Schrøder har været en del af.
CMP og Havn & By har i dag en meget værdifuld ekspertviden i drift og udvikling af krydstogthavne og udvikling af gamle havnearealer.
En krydstogtindustri der er ved at kvæle Copenhagen i mennesker og succes.


Da vi skulle udvikle Ørestaden lavede vi et Ørestadskonsortium.?

Kunne man ikke sætte Birgitte Bergmann og Jesper Schrøder sammen med CMP i et "UdviklingNordsjælland" konsortium ? 

Eller ganske enkelt udvide CMP og Havn & By´s område til en "Nordsjælland afd" i Hovedstadsregionen, med Birgitte Bergmann og Jesper Schrøder som Helsingør´s repræsentanter.

Helsingør Krydstogt kaj
Her kommer 8000 turister og et flydende tropisk ferieparadis lige forbi   Stort Billede

I dag er konkurencen i krydstogtindustrien benhård, et krydstogt eventyr er ikke længere forbeholdt de mere velstillede, men er en konsumvare på lige fod med en hvilken som helst anden feriepakke på hylderne.

Der bygges flere større og mere effektive krydstogtskibe, alt logistik er gennemarbejdet og skal fungere super optimalt. for at få billetpriserne ned. etableres restauranter, spillehaller, shoppingcentre, vandland og forlystelsespark ombord på kæmpe sejlende feriresorts med op til 6000-8000 pasagerer der udskiftes hver 7. dag fordi det er det mest rentable for skibet. 

Her er det et "forklædt" krydstogtskib der kommer forbi, men vi skal måske vænne os til at der et par gange i løbet af sommeren, flyder et tropisk ferieparedis forbi og smider landgangsbroen på Helsingør´s nye krydstogtkaj og vi alle kan fornøje os ombord et par dage eller bare nogle timer i solen? ? - - - Teknologien udvikler sig i en rasende fart, Den næste generation af flydende tropiske ferieresorts har formentlig deres egen SOL med, der kan lune lidt på en grå Dansk regnvejrsdag ?

Se Sct John´s floarting Tropical Islands Resort

Der er jo indlysende mange grunde til et meget tæt samarbejde med København. - Nu raser debatten om en Krydstogtkaj i Helsingør, Her vil et logistisk samarbejde med København og Hundested være lige til højrebenet, - Helsingør kan tage de største krydstogtskibe der ikke sejler videre til Baltikum, - København har for mange anløb og sender de store til Helsingør og mellemstørrelsen til Hundested.
København overvejer at tilbyde Landstrøm, - Helsingør har ikke mulighederne eller midler, men ved et logistisk samarbejde Kunne de under 10% der i dag kan modtage landstrøm, anløbe CPH og de allerstørste der ikke kan anløbe CPH, lægger til i Helsingør.

København sender i dag ca. 45 turistbusser nordpå mod tre af europas betydeligste renæssanceslotte, 1/3 eller pasagerer til 15 af de busser har set Fredensborg - Frederiksborg og Kronborg slot tidligere.
- Jeg var til middag for et par år siden (før Værftets Madmarked ødelagde City Walk ideen), hvor vi netop talte om at de 15 busser såvel kunne sætte pasagerer af til City Walk og Power shopping i Helsingør indre by, og hente dem 2½ time senere bag Kvikly, hvis byen blev lidt mere indbydende og spændende.
Helsingør er IKKE blevet mere spændende, men derimod bliver Helsingør indre by mere tarvelig dag for dag.

Helsingør Kommune kan åbenbart IKKE finde ud af at få kultur-turismen til at være "Et levebrød", eller bare noget der giver overskud til kommunekassen.

Derfor vil det give god mening at fylde den Danske side af hele Øresundsregionens udvikling og turistindustri "I EN GRYDE" med den forventning at dem der er ved at kvæle København i Succes, også kan udbrede et overflod til resten af den Danske side af Øresundsregionen. 

I DANMARK`S INTERESSE: vil det give mening at koordinere ALLE krydstogtanløb og HELE turistindustrien, ligesom udvikling af Helsingør indre by og Havn IKKE er noget Helsingør byråd på nogen måde kan finde ud af, uanset hvor mange borgermøder der afholdes. - Det kommer vi til i sidste ende at overlade til eksperter, uanset hvor mage gode ideer fru Jensen på 3´- i Sudergade har om Netto i Kvistgård.

Læs også: HVORFOR ER HELSINGØR KOMMUNE SÅ DEN UBETINGET DÅRLIGSTE I DANMARK til at tiltrække turister?

I USA samarbejder "Fort Lauderdale" og "Miami" om, og kordinerer det meste af verdens krydstogtruter, ? - ? - København og Helsingør skal bare samarbejde om Danmark. - - Det kunne såvel være København og Hundested, men Helsingør ligger strategisk bedre og er den eneste der kan skaffe den vanddybde de allerstørste skibe kræver.

Tag en PDF udskrift med i byrådssalen


.
. Din kommentar Coments      Print ArtikelPrint      Skriv ArtikelSkriv
Parnell 30-10-2019 22:00:18
9 enig5 uenig
cal1cal1

Sort sort

I DANMARK`S INTERESSE: vil det give mening at koordinere ALLE krydstogtanløb og HELE turistindustrien, ligesom udvikling af Helsingør indre by og Havn IKKE er noget Helsingør byråd på nogen måde kan finde ud af, uanset hvor mange borgermøder der afholdes.

- Det kommer vi til i sidste ende at overlade til eksperter, Et Øresundregionen´s udviklingskonsortium


.
Peter Kirkeby 15-11-2019 14:30:42
5 enig5 uenig
cal1cal1

Fantasien fejler ikke

Når nogle taler om skræmmebilleder, så overgås de da af Tony Parnelllaugh


.
Parnell 16-11-2019 17:50:38
8 enig5 uenig
cal1cal1

Ingen skræmmebillede

Det er ikke skræmmebilleder, men fremtidsudsigter Peter Kirkeby

Hvem ville ikke ønske en "Tropisk Ø og Ferieresort" uden at skulle flyve og belaste atmosfæren med yderligere CO2 udslip i 13 timer frem og 13 timer hjem igen?.

Når det nu er muligt, hvorfor så sætte udviklingen i stå for at undgå at Helsingør´s borgere får glæde af en "Flydende Tropisk Paredis-Ø"

Spørg dine børnebørn om de synes det er en god ide, det er dem det går ud over.


.

FAQ Udvikling SupportPage: 1
[1] 2 >
23-03-2020


Det er lidt for sent at udvise Erhvervsvenlighed
Det er MEGET sent du nu tænker på erhvervslivet.? - - Måske for sent. - jeg er bange for Helsingør Kommune taber Titusindvis af arbejdspladser allerede de kommende måneder....
Udvikling Det er lidt for sent at udvise Erhvervsvenlighed

16-03-2020


Hvad koster (coronavirus/COVID-19) en detailhandler i Helsingør
Hvad koster coronavirusen en gennemsnitlig detailhandler eller restaurant i Helsingør city?....
Udvikling Hvad koster (coronavirus/COVID-19) en detailhandler i Helsingør

10-03-2020


Helsingør erhvervsvenlighed 2019 fra Di
Hvorfor forholder du dig ikke til Di´s erhvervsundersøgelse ? -den er retvisende og den forholder vi andre os til. - - er du betrykket ved Helsingør erhvervsvenlighed,? - det bør borgmesteren nemlig være.....
Udvikling Helsingør erhvervsvenlighed 2019 fra Di

20-02-2020


Store udfordringer for den fysiske butik
Detailmarkedet er i en rivende udvikling. Forbrugerne stiller stadig større krav til butikkerne, samtidig med, at de i stigende grad vælger at handle på Internettet. En udvikling der sætter de fysiske butikker under pres.....
Udvikling Store udfordringer for den fysiske butik

19-02-2020


Borgmesteren sælger Helsingør´s eneste mulighed for udvikling
Den Radikale Christian Holm Donatzky´s dræbende ide om uddannelsesinstitutioner i indre by dukker nu op igen. Donatzky udnytter Borgmesterens svage punkt og afpresser Borgmesteren ved mediekorruption.....
Udvikling Borgmesteren sælger Helsingør´s eneste mulighed for udvikling

31-01-2020


ÅBENHED OG DIGITALISERING MODVIRKER DIGITAL KORRUPTION
Vi har nu tre gange inden for et år, set kommunen og specielt det borgmæsterbærende parti og Borgmesteren selv ligger under for for den samme gruppe som nu står bag tidligere massive mediepres....
Udvikling ÅBENHED OG DIGITALISERING MODVIRKER DIGITAL KORRUPTION

27-12-2019


HELSINGØR ER ET IT MØRKELAND DER I DEN GRAD SKAL OPGRADERES.
Helsingør satser på kultur og turisme, men har KUN EN internet portal og det er kommunens officielle, som ikke burde være en reklamesøjle,(jeg skal skynde mig at sige at det er fint så længe vi ikke har andre) men der bør være andre der er stærkere på det område. Turistkontoret er nedlagt og hedder ....
Udvikling HELSINGØR ER ET IT MØRKELAND DER I DEN GRAD SKAL OPGRADERES.

22-12-2019


Den blåfinnede tun tilbage i Øresund
Stimer af kæmpefisk har i stigende grad Skagen om styrbord. Den blåfinnede tun er efter årtiers fravær i stor stil vendt tilbage for at jage sildefisk og makreller i Øresund, til sportsfiskernes store glæde....
Udvikling Den blåfinnede tun tilbage i Øresund

07-12-2019


Er det menneskeskabte klimaforandringer eller er det bare hysteri
Er klimaforandringerne menneskeskabte eller er det bare en naturlig cyklus der har pågået i 4,5 Mia. år ?....
Udvikling Er det menneskeskabte klimaforandringer eller er det bare hysteri

25-10-2019


Sct John´s Tropical Islands Resort
Den næste generation af flydende tropiske ferieresorts har formentlig deres egen SOL med....
Udvikling Sct John´s Tropical Islands Resort

21-10-2019


Skal Helsingør etablere ny krydstogtkaj
Bølgerne går højt i debatten om en eventuel krydstogtkaj? - Der er ingen tvivl om at en ny Krydstogtkaj i Helsingør, med tiden vil blive velbesøgt, Måske endda med ventende skibe på reden fordi vi ikke har mulighed for at bygge et kajanlæg der er stort nok til mere end to af de moderne krydstogtskib....
Udvikling Skal Helsingør etablere ny krydstogtkaj

11-09-2019


Helsingør Flis varmeværk skader klimaet mere end kulfyrede værker
Afbrænding af biomasse er langt fra så CO2-neutral, som Forsyning Helsingør bilder os ind, og det gælder i særdeleshed flis og træpiller.....
Udvikling Helsingør Flis varmeværk skader klimaet mere end kulfyrede værker

30-08-2019


Ny teknologi kan hjælpe indre by
Kan anvendelse af teknologier i byrummet og fysiske butikker tiltrække flere kunder til Helsingør?....
Udvikling Ny teknologi kan hjælpe indre by

17-08-2019


Helsingør og Helårsturisme
Helsingør skal satse mere på udvikling af helårsturisme....
Udvikling Helsingør og Helårsturisme

07-08-2019


Hvorfor kan Helsingør ikke tiltrække "Long Term turister"
Er detailhandlen og Helsingør indre by bare ikke udviklet / moderniceret siden H. C. Andersen forlod Helsingør i 1829 ?....
Udvikling Hvorfor kan Helsingør ikke tiltrække "Long Term turister"